ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ/ΝΕΑ


 

Στη γλίστρα


Pυμουλκώντας το τρέιλερ με το σκάφος φθάσατε στη γλίστρα για να το ρίξετε. Tο πιο φρόνιμο είναι να εξασκηθείτε σ’ αυτή την διαδικασία μόνος σας. Kαμία βοήθεια δεν είναι καλύτερη από τις προγραμματισμένες και συντονισμένες κινήσεις του οδηγού που ξέρει τι πρέπει να κάνει για να πέσει το σκάφος από το τρέιλερ στο νερό και αντίστοιχα να μαζευτεί.
Kίνηση 1η: Πλησιάζετε το τρέιλερ στο νερό όσο ακριβώς χρειάζεται. Aυτό σημαίνει ότι αν έχετε ένα σχετικά ελαφρύ σκάφος (μέχρι ένα τόνο σύνολο βάρους) το τρέιλερ δεν χρειάζεται να βυθιστεί πάνω από την μισή ρόδα στο νερό. H μηχανή, φυσικά, πρέπει να είναι τελείως σηκωμένη.
Kίνηση 2η: Tο σχοινί που είναι δεμένο από την πλώρη το περνάτε μία βόλτα στη βάση του εργάτη, το κρατάτε στο αριστερό χέρι και με το δεξί συγκρατείτε την μανιβέλα η οποία θέλει να γυρίσει παρασυρμένη από το βάρος του σκάφους που τσουλάει προς τα πίσω, αφού προηγουμένως έχετε ελευθερώσει ότι άλλο το συγκρατεί.
Aν το βάρος του σκάφους και η κλήση δεν είναι αρκετά ώστε να υπάρχει ελεύθερη παράσυρση, ελευθερώνετε και το κλειδί από την δέστρα ανέλκυσης και σπρώχνετε με τον ώμο σας, αγαντάροντας συγχρόνως το σκοινί της πλώρης, το οποίον δεν αφήνετε σε καμία περίπτωση ελεύθερο.
Όταν το σκάφος βρεθεί στο νερό δένετε το σκοινί που το κρατάει κάπου στο μόλο μέχρι να παρκάρετε το αυτοκίνητο με το τρέιλερ και αφού κλειδώσετε το τρέιλερ πάνω στο κοτσαδόρο -για να το ξαναβρείτε όταν θα επιστρέψετε- μπαίνετε στο σκάφος σας και σαλπάρετε κινούμενοι με την ελάχιστη ταχύτητα μέχρι να βγείτε από το λιμάνι.
Στην επιστροφή για την ανέλκυση του σκάφους πρέπει να κάνετε σχεδόν τα αντίθετα και καλό είναι να υποδείξετε στους καλεσμένους σας, (αν έχετε πάρει κάποιους μαζί σας) να σας κοιτάζουν από μακριά.
Kίνηση 1η: Aφού δέσετε το σκάφος στο μόλο, φέρνετε το αυτοκίνητο με το τρέιλερ και το βυθίζετε στο νερό μέχρι την ίδια στάθμη όταν το ρίξατε.
Kίνηση 2η: Ξετυλίγετε όσο σκοινί χρειάζεται για να φθάσει το κλειδί στα τελευταία ράουλα και το ακουμπάτε κάπου εκεί ώστε να μπορείτε να το φθάσετε σκύβοντας από την πλώρη του σκάφους σας.
Kίνηση 3η: Mπαίνετε στο σκάφος σας και με την βοήθεια της μηχανής το οδηγείτε ώστε η πλώρη του να πλησιάσει και να ακουμπήσει στα ράουλα όσο γίνεται πιο ευθυγραμμισμένα. Σ’ αυτή τη θέση μπορείτε να αφήσετε και την μηχανή να δουλεύει στο ρελαντί κομπλαρισμένη πρόσω, μέχρι να πάτε στην πλώρη, να σκύψετε και να μαγκώσετε το κλειδί στη δέστρα.
Μαζεύετε το σκάφος με τον εργάτη και αφού τοποθετήσετε και τη στήριξη ασφάλειας με την αλυσίδα ή το σκοινί φεύγετε από τη γλίστρα.

Προσοχή: Όταν ρυμουλκείτε το σκάφος θα πρέπει να είναι πάντα καλά δεμένο με ιμάντες πάνω στο τρέιλερ, ειδικά στα ελληνικά τρέιλερ που το σκάφος τοποθετείτε κάπως ψηλά, και αποφεύγετε να παίρνετε γρήγορα απότομες στροφές. Μην θεωρείτε ότι το βάρος του σκάφους είναι αρκετό ώστε να το κρατήσει στη θέση του από τη φυγόκεντρο.


Πόσο σημαντικό είναι να βρίσκεται σε σκεπαστή θέση το σκάφος.
Με εξωτερική θερμοκρασία 40 βαθμούς, στο εσωτερικό ενός σκάφους αναπτύσσετε θερμοκρασία μεγαλύτερη από 50 αν έχουν καμπίνα, αναπτύσσουν πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Δεν είναι όμως μόνο αυτό, είναι και η φθορά που κάνει ο ήλιος όταν έρχεται σε απευθείας επαφή με το σκάφος, κυρίως όταν αυτό είναι φουσκωτό.
Η UVA ακτινοβολία μειώνει τη προσδοκώμενη ζωή των μπαλονιών των φουσκωτών σκαφών και του πολυεστέρα. Επίσης φθείρει πολύ γρηγορότερα από όσο θα γινόταν αλλιώς τα χρώματα του σκάφους. Πολλοί από εμάς, σκεπάζουμε τα σκάφη μας με κάλυμμα, αυτό δεν εξασφαλίζει την απαραίτητη προστασία. Το σκάφος είναι αρκετά εκτεθειμένο σε βροχή, χαλάζι και ήλιο. Αν προσέξετε τα σκάφη που είναι σκεπασμένα με κουκούλα στα parking σκαφών και αυτά που είναι σκεπασμένα και κάτω από στεγασμένη θέση, θα δείτε μεγάλες διαφορές στη φθορά και στα χρώματα.
Το σκάφος σας, παρκαρισμένο κάτω από στεγασμένη θέση και καλυμμένο με κουκούλα, θα είναι αρκετά προστατευμένο ώστε η φθορά να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη, τα χρώματα του πολυεστέρα να παραμένουν άσπρα, τα χρώματα των μπαλονιών του φουσκωτού σκάφους να παραμένουν αναλλοίωτα και όποια άλλη φθορά προέρχεται από τις ακραίες θερμοκρασίες, να αποφεύγεται.
Τα χρήματα που θα σπαταλήσετε για την φύλαξη και στέγαση, θα τα κερδίσετε από την αξία μεταπώλησης του σκάφους σας.
Για περισσότερες πληροφορίες: 2242041884 - 6948891672


Νέα εξωλέμβια 557 hp
Μπορεί να χάνεται αλλά ποτέ δεν κάνει πίσω. Έτσι και η “Seven Marine” ένας νέος αμερικανός κατασκευαστής ναυτικών κινητήρων κάνει το ντεμπούτο του στη δύσκολη αυτή αγορά και στους ακόμα πιο δύσκολους τούτους καιρούς, με τη μεγαλύτερη ever V8 εξωλέμβια των 557 ίππων. Ναι καλά το είδατε 557!!! ίπποι στον άξονα αποδίδει αυτό το τέρας, ξεπερνώντας κατά 60% την μέχρι τώρα μεγαλύτερη Yamaha F 350
                                 


Αν και η αμερικανική ναυτική αγορά έχει αρχίσει ήδη να ανακάμπτει κάπως, ωστόσο αυτή η εξωλέμβια δεν παύει να θεωρείται ένα εξωπραγματικό επίτευγμα. Υπάρχουν βέβαια και οι λόγοι που δικαιολογούν τη ύπαρξή της, οι οποίοι, επί το πλείστον, εξυπηρετούν στη χρήση δύο εξωλέμβιων όπου μέχρι σήμερα τοποθετούνταν τρεις.
Ο κατασκευαστής Seven Marine είναι εντελώς νέος στο χώρο των εξωλέμβιων, όπως ίσως καταλάβατε, και για να πω την αλήθεια μόνον σαν ήρωας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αφού αυτή η αγορά είναι από τις πιο ανταγωνιστικές, αλλά για να το κάνει κάτι θα έχει δει που εμείς ούτε με τα κιάλια δεν το βλέπουμε τώρα

                  
Και ξεκινάει την καριέρα του με έναν μόνον προϊόν, αλλά αυτό το προϊόν δεν
είναι τίποτα λιγότερο από την πιο δυνατή εξωλέμβια που βγήκε ποτέ σε παραγωγή και με μεγάλη διαφορά (σε ισχύ) από τη δεύτερη Yamaha F 350. Και όχι μόνον αυτό, αφού και η μηχανική της δομή είναι διαφορετική από την μέχρι τώρα εφαρμοσμένη εξωλέμβια τεχνολογία: Η κεφαλή «κάθεται» πάνω στο ποδάρι οριζόντια, αντί κάθετα όπως σε όλες τις άλλες. Το σώμα της είναι από κράμα αλουμινίου βασισμένο στο V8 της General Motors, με υπερτροφοδότη και ψεκασμό του καυσίμου. Έχει κλειστό κύκλωμα ψύξης, εξατμίσεις με διπλά τοιχώματα από ανοξείδωτο ατσάλι και ελεγχόμενες εισαγωγές νερού, χαρακτηριστικά τα οποία υπάρχουν πρώτη φορά σε εξωλέμβιο κινητήρα.
Το κιβώτιο με τα δύο γρανάζια και η εξαγωγή μέσα από την προπέλα είναι κατασκευασμένα από το ίδιο το εργοστάσιο, ωστόσο για το κιβώτιο μετάδοσης και το σύστημα του συμπλέκτη η Seven Marine εμπιστεύθηκε το σπεσιαλίστα σ’ αυτό τον τομέα ZF Marine.
Και ακόμα η νέα 557, είναι η πρώτη εξωλέμβια με Joystick.
Αυτά προς το παρόν και μένουμε με την αγωνία να τη δοκιμάσουμε στα δικά μας νερά. Είθε…


Τεχνικά χαρακτηριστικά


Κινητήρας: 90ο V8
Κυβισμός: 6162 cc
Ισχύς: 557 hp@5400rpm
Μέγιστο ύψος στροφών: 5500rpm
Ροπή στρέψης: 550lb (745Nm) (δεν αναφέρεται σε ποιες στροφές)
Σχέση συμπίεσης: 9,1:1
Σύστημα τιμόνευσης: Ενσωματωμένο υδραυλικό




ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΣΚΑΦΟΥΣ
Αρχικά, πρέπει να φτιάξετε ένα απλό ιδιωτικό συμφωνητικό, που με 2 λόγια θα γράψετε τα στοιχεία του σκάφους (όνομα, αριθμό λεμβολογίου, μήκος, πλάτος, μηχανή, εξοπλισμό) τα στοιχεία του πωλητή και του αγοραστή, και το τίμημα, και θα υπογράψετε με το γνήσιο της υπογραφής σας από οποιαδήποτε δημόσια αρχή ή σε κάποιο ΚΕΠ.
(υπόδειγμα του συμφωνητικού μπορείτε να προμηθευτείτε από οποιοδήποτε λιμεναρχείο)
Μετά, με το συμφωνητικό στο χέρι, και με την άδεια του σκάφους, θα πάτε στην Εφορία του πωλητή ή του αγοραστή (θεωρητικά και σε οποιαδήποτε άλλη-πλησιέστερη εκεί που βρίσκεστε, αλλά γκρινιάζουν για να αποφύγουν την δουλειά...) και θα πληρώσετε το χαρτόσημο της μεταβίβασης, 3,6% επί του τιμήματος. (Κάποιες ΔΟΥ παζαρεύουν την τιμή... Κάποιες άλλες χρεώνουν το 2,4%!!!)
Με το συμφωνητικό χαρτοσημασμένο, την άδεια του σκάφους, και 2 φωτογραφίες τύπου ταυτότητας του αγοραστή, και μια βεβαίωση ότι δεν οφείλονται λιμενικά τέλη, εαν το σκάφος ελλιμενίζεται κάπου μόνιμα και όχι σε τρέηλερ, θα πάτε μαζί (αγοραστής-πωλητής) στο λιμεναρχείο που είναι γραμμένο το σκάφος, θα υπογράψετε κάποιες αιτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις ο καθένας (για τα σωστικά, για το ότι δεν οφείλονται λιμενικά τέλη από τον πωλητή, για το ότι το δήλωνε ο πωλητής στην φορολογική του δήλωση κλπ) και θα καταθέσετε τα χαρτιά, και ανάλογα το λιμεναρχείο, σε λίγες ημέρες θα πας να παραλάβεις την νέα άδεια.
Εάν ξεκινήσετε το πρωί (αγοραστής-πωλητής), μέχρι το μεσημέρι θα έχετε τελειώσει.

ΚΟΤΣΑΔΟΡΟΣ
Τον κοτσαδόρο ασφαλώς όλοι τον γνωρίζουμε, γιατί χωρίς αυτόν προσαρμοσμένο στο αυτοκίνητο μας δεν είναι δυνατόν να τραβήξουμε το τρειλερ με το σκάφος.
Αυτό που οι περισσότεροι αγνοούμε είναι ότι και αυτός χρειάζεται την απαραίτητη συντήρηση όπως φυσικά όλα τα μηχανήματα.
Οδηγίες κοτσαδόρου
Από τις 15/04/97 κάθε κοτσαδόρος που προορίζεται να εξοπλίσει ένα όχημα που βγαίνει στη αγορά από 01/01/97 πρέπει να είναι εγκεκριμένο σύμφωνα με τις σωστές προδιαγραφές.
Τα κριτήρια (τα στάνταρ)
Ένας κοτσαδόρος εγκεκριμένος σύμφωνα με τις προδιαγραφές ανταποκρίνεται στα παρακάτω κριτήρια:
1.         Σε συμφωνία με τις οδηγίες εγκατάστασης του κατασκευαστή του αυτοκίνητου.
2.         Σε συμφωνία με τις διαστάσεις του κοτσαδόρου και το ύψος / απόσταση του κοτσαδόρου και του προφυλακτήρα.
3.         Τεστ αντοχής χρήσης (2 εκατόν. κύκλους)
4.         Το νούμερο έγκρισης πρέπει να είναι χτυπημένο στο ταμπελάκι αναγνώρισης.
5.         Εμπορικό όνομα κοτσαδόρου.
Οδηγίες χρήσης
Απαγορεύεται να τραβάτε τρέϊλερ με δυο άξονες εφόσον οι άξονες τους έχουν απόσταση μεγαλύτερη από ένα μέτρο.
έλξη σε έδαφος ανώμαλο
Όταν ρυμουλκείται σε ανώμαλο έδαφος το ρυμουλκούμενο βάρος πρέπει να μειωθεί 50% και σας συμβουλεύουμε η ταχύτητα να είναι ανάλογη με την κατάσταση του δρόμου (να μη ξεπερνά τα 20 χιλιόμετρα την ώρα)
Γάντζα ασφαλείας
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την επίσημη οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το τρειλερ πρέπει να είναι ασφαλισμένο σε περίπτωση απασφάλισης του κοτσαδορου όταν οδηγείται.
Υποχρεωτικά ο οδηγός πρέπει να τοποθετήσει ένα συρματόσχοινο ασφάλειας ή αλυσίδα μεταξύ αυτοκίνητου και του ρυμουλκού.
Εγκεκριμένο ελκτικό βάρος
Ο κοτσαδόρος έχει σχεδιαστεί να τραβάει το μέγιστο εγκεκριμένο βάρος. Για να βρει κανείς το μέγιστο εγκεκριμένο βάρος πρέπει να κοιτάξει στο επίσημο βιβλίο του κατασκευαστή που περιέχει το TLW και να υπολογίσει τη διάφορα των TRWTLW = βάρος τρέϊλερ.
Σφίξιμο βίδες
Μετά από 1000 χιλιόμετρα έλξης μην ξεχάσετε να σφίξετε όλες τις βίδες του κοτσαδόρου.
Ηλεκτρικά
Πολλές φορές έχει τύχει για τον ένα ή τον άλλο λόγο να κοπεί το καλώδιο από τα φώτα του τρέϊλερ και τότε αρχίζουν τα δύσκολα εάν δεν είμαστε ειδικοί.
Μέχρι και επταπολικό  μπορεί να είναι το καλώδιο και εάν δεν γνωρίζουμε σε τι αντιστοιχεί το κάθε νούμερο των πόλων πραγματικά είναι δύσκολο να επανορθώσουμε την ζημιά.
παρακάτω παρουσιάζουμε τον κωδικό των χρωμάτων (αν και πολλές φορές δεν τον ακολουθούν πιστά οι εγκαταστάτες) αλλά γνωρίζοντας ο κάθε πόλος σε ποιο φως αντιστοιχεί, με λίγη προσπάθεια σίγουρα θα τα καταφέρουμε.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η αρίθμηση γίνεται κοιτάζοντας το φις από την μεριά των καλωδίων

Φίς ΤρέιλερΠόλος ΛειτουργίαΧρώμα
1Αριστερό φλαςΚίτρινο
2ΟμίχληςΜπλε
3ΣώμαΛευκό
4Δεξί φλαςΠράσινο
5Δεξί πορείαςΚαφέ
6ΣτοπΚόκκινο
7Αριστερό πορείαςΜαύρο
Σε ορισμένες περιπτώσεις όπως πχ για τα τρέϊλερ σκαφών το καλώδιο είναι πενταπολικό και η συνδεσμολογία διαμορφώνεται όπως στον παρακάτω πίνακα
Φίς ΤρέιλερΠόλος ΛειτουργίαΧρώμα
1Αριστερό φλάςΚίτρινο
2
3ΣώμαΛευκό
4Δεξί φλάςΠράσινο
5Δεξί και Αριστερό πορείαςΜαύρο
6ΣτοπΚόκκινο
7ενωμένο με το 5

MARINOS MARINE CENTER - MARMARI - KOS